You Belong With Me: Kapitel 4

 

 Jag vaknar av en molande smärta i hela kroppen. Jag grimaserar och gnyr till av den stickande och kliande känslan i vänsterarmen, och jag börjar sakta minnas vad som hänt. Min kropp vilar i en främmande säng med tunt täckte, det är vita väggar runtom och en slang sträcker sig från ett droppställ till min handled. Min första klara tanke hamnar på Liam. Varför är inte han här? Sitter han kvar hemma hos sig? Varför lämnade han mig ensam här? Jag sätter mig upp i sängen, ser mig omkring. Dörren är stängd, och jag kan inte se ut genom fönstret då en gardin är fördragen. Det känns tomt, kallt, övergivet. Och vad är klockan egentligen? Vilken dag är det ens? Jag ser förskräckt ned på mina händer, försöker se efter vilken ålder dem ser ut att vara i; jag kanske har legat i koma i en sådär trettio år. Men de ser ut att tillhöra samma artonåring som sist jag såg på dem. Jag suckar. Reagerar på någon rörelse borta vid dörren, men kan inte urskilja vem eller vad det är. Det är en svart skugga, otydlig och suddig och jag ryggar bakåt när jag inser att den kommer rakt emot mig. Jag försöker backa, men ryggraden slår emot väggen bakom mig. Plötsligt kastar den sig över mig, klöser i min hud, pressar min kropp, jag kan inte andas! Den försöker slita bort bit för bit från mig, och jag får allt svårare att andas för varje gång dess kalla händer rör vid mig, tar tag i min hud. Jag försöker slå tillbaka och samtidigt som jag kurar ihop mig, försöker skydda huvudet med armarna, så slår jag tillbaka, skriker att den bara ska låta mig vara!

”Harry! Harry! Please, stop! I’m not going to hurt you, okay? Stop it, it’s just me, Liam, you know?”

Jag höjer sakta huvudet, andfådd från kampen, och ser rakt in i Liam’s ögon. Han ser skräckslagen  och förvirrad ut. Han håller ett hårt grepp om mina handleder, men jag känner att han håller i den vänstra betydligt mycket lösare. Det rinner en svettdroppe längs hans panna och han skakar, förmodligen av ren rädsla. Droppet har slitits bort från min handled vid det här laget.

”Okay? Are you alright? It’s just me. I’m not going to hurt you and I won’t leave you alone again. Can I, Liam, please have a hug? I feel so helpless, I just want you smile again…”

Jag provar nudda lite vid hans arm med fingertopparna för att se om han är riktig, sedan mumlar jag ett kort ”okay”. Han lutar sig framåt, lägger försiktigt armarna om mig, men efter ett tag vågar han trycka till lite. Jag är för svag för att orka krama tillbaka för tillfället, men jag borrar in ansiktet i hans nacke och försöker förstå vad som håller på att hända med mig.

”Louis”, hör jag plötsligt mig själv pipa fram. ”Where’s Louis? Have you told him? I wanna talk to Louis!”

Den sista meningen låter ynklig, precis som jag känner mig, och jag känner hur nära tårarna jag är. Liam släpper mig sakta, lutar sig bakåt på stolen som står placerad bredvid droppstället. Han skakar på huvudet.

”I haven’t told anyone”, säger han. ”I can call him if you want me to? Or do you wanna tell him for yourself? You can borrow my cell phone in that case.”

Jag nickar. Han fiskar upp mobilen ur fickan och påbörjar letandet efter Louis nummer. När han hittar det, ger han över den till mig. Jag lägger luren mot örat, samtidigt som han säger ”give me your hand” och försöker fixa tillbaka droppet. Jag lyssnar ångestfyllt på signal efter signal som når mitt öra. Till slut svarar han. Hans röst får tårarna att genast börja strömma ned längs mina kinder.

”Hello? Is this Liam?” frågar han förvirrat.

”H-Harry”, stammar jag fram.

”Oh hey, love. What’s wrong? Are you crying? Should I come over?”

”I’m… no… hospital…”

”What?! Seriously, this breaks my heart, I’m coming over, I’ll be there in about ten minutes, okay? Whatever happened to you, stay strong, and I’m already out of the apartment, so I’m on my way! Harry, sweetie, oh my god, what have you done…”

 


 

 Som vanligt. 5 kommentarer för nästa del (bara för att veta att ni fortfarande är kvar och är intresserad av en fortsättning). Jag har redan börjat skriva på nästa kapitel, så ju snabbare ni är på att kommentera, desto snabbare kommer nästa ut! :3

Postat av: Lena

Meeer!!! :D

2012-07-08, 11:02:06 -
Postat av: Fanny

Det här är grymt! Fortsätt snälla du! :D
(Om jag kommenterar fem gånger, skriver du nästa del då? (a))

2012-07-08, 11:04:39 - URL: http://jedfiction.blogg.se/
Postat av: Hanna :33

MEER

2012-07-08, 12:29:44 -
Postat av: Alicia

Mer, den är super bra!

2012-07-08, 12:30:15 -
Postat av: Tova

Meer ! sååå bra ! :D

2012-07-08, 13:13:32 - URL: http://foreveryoungfics.blogg.se/
Postat av: Catrine

vill ha mer!

2012-07-08, 16:18:23 -
Postat av: Grace

Mer!:D

2012-07-09, 03:18:18 -
Postat av: Josefine

Åhh, detta är så bra :3 Har aldrig riktigt gillat 1D men kan inte slita mig från att läsa det här ^^

2012-07-09, 21:07:42 -

Kommentera inlägget:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Mail?

Bloggadress?

Vad har du på hjärtat?